Lijana Puzinienė
„Toliau, greičiau, ekologiškiau.“ „Sukurtas greičiui ir patogumui“.
Taip Latvijos nacionalinė skrydžių bendrovė „AirBaltic“ pristato savo naująjį lėktuvą „Bombardier CS300“. Pirmasis C serijos „Bombardier“ oro laineris buvo įspūdingai pristatytas 2016 m. gruodžio 1 d. Rygos oro uosto angare dalyvaujant 2000 svečių.
Anot „Air Baltic“ generalinio direktoriaus Martin‘o Alexander‘io Gauss‘o, „AirBaltic“ planuoja parduoti turimus 13 lėktuvų „Boeing 737“ ir vietoj jų keleivius skraidinti naujaisiais „Bombardier CS300“. Jau užsakyta 20 tokių lėktuvų ir 2021 m. ketinama turėti jau 34 „Bombardier CS300“. Šios bendrovės lėktuvų parką turėtų sudaryti tik „Bombardier“ lėktuvai („AirBaltic“ dar turi 12 „Bombardier Q400Next Gen“ orlaivių). Šie lėktuvai projektuojami stengiantis keleiviams suteikti kuo didesnį patogumą. „Bombardier CS300“ orlaivių pilotų gretose – ir lietuvis kapitonas Vilmantas Mažonas.
Gruodžio 14 d. pirmas komercinio lėktuvo „Bombardier CS300“ reisas iš Rygos į Amsterdamą.
Naujasis „Bombardier CS300“, palyginti su kitais lėktuvais, yra gerokai pranašesnis:
Labai saugus – technikos specialistai stebi skrendantį lėktuvą ir gali išspręsti visas ore kilusias problemas.
Pasiekia tolimiausias vietas – galimybė aplankyti egzotiškus kampelius.
Skrenda greičiau nei panašūs lėktuvai – kelionė į paskirties vietą truks trumpiau (pavyzdžiui, „Bombardier CS300“ skrenda maždaug 1000 km toliau nei „Boeing 737 Classic“).
Aukščiausi aplinkosaugos standartai.
Pažangesnis, tobulesnis variklis – išmeta mažiau degalų.
Tyliausiai veikiantis šiuo metu gaminamas komercinis lėktuvas galės skristi ir į Stokholmo Bromma oro uostą, kur galioja ypač griežtos taisyklės dėl lėktuvų skleidžiamo garso.
Platus orlaivio korpusas užtikrina didžiausią patogumą.
Didžiausia savo klasėje bagažo saugojimo talpa, be to, ji yra žemiau nei kituose lėktuvuose.
Patogiau žmonėms su judėjimo negalia.
26 proc. didesni langai, pro kuriuos sklinda natūrali šviesa.
Pramogos kiekvienoje sėdynių eilėje – skrydžio metu rodomi trumpi filmai, pateikiama maršruto informacija ir informacija apie jungiamuosius skrydžius.
10 centimetrų platesnės 145 sėdimosios vietos.
Nuotaiką kuria įvairių spalvų ir intensyvumo šviesos diodai.
Naujoviškas dizainas ir technologijos.
Oro vėdinimo sistema kontroliuojama automatiškai pagal keleivių skaičių.
„Bombardier CS300“ sunaudoja 2 litrus degalų 100 km kiekvienam keleiviui, t. y. 18 proc. mažiau nei „Boeing 737 Classic.“
„Bombardier CS300“ pakyla į 41 000 pėdų aukštį, o „Boeing 737 Classic“ – į ne didesnį kaip 37 000 pėdų aukštį.
Sunaudoja mažiau degalų, nes patiria mažesnį oro pasipriešinimą.
Skrenda 870 km/val. greičiu.
Leidžiasi labai tolygiai ir švelniai pasiekia žemę.
Latvijos nacionalinė skrydžių bendrovė „AirBaltic“ buvo įkurta 1995 m. Jos lėktuvais 2015 m. skrido 2,6 mln. keleivių. Ši bendrovė 60 krypčių iš Rygos Baltijos regioną jungia su Europa, Skandinavija, Vidurio Rytais, Nepriklausomų Valstybių Sandrauga. „AirBaltic“ taip pat siūlo tiesioginius skrydžius iš Vilniaus ir Talino.
Nuo 2017 m. vasaros sezono, t. y. nuo kovo 27 d., „AirBaltic“ atidarys ne mažiau kaip 8 naujus maršrutus – pagerės susisiekimas su Baltijos regionu. Lėktuvai iš Rygos po 3 kartus per savaitę skris į Ženevą (Šveicarija), Aberdyną (Jungtinė Karalystė), Stavangerį (Norvegija), 6 kartus per savaitę – į Geteborgą (Švedija) ir Tamperę (Suomija), 1 kartą per savaitę – į Kataniją (Italija), iki 4 kartų per savaitę – į Odesą (Ukraina).
Nuo 2017 m. gegužės mėn. iš Rygos prasidės „AirBaltic“ skrydžiai į Madridą – patį ispaniškiausią Ispanijos miestą.
„AirBaltic“ pasiūlys naujų krypčių ir iš Vilniaus: į Paryžių (Prancūzija) – 4 kartus per savaitę ir Miuncheną (Vokietija) – 3 kartus per savaitę.
Visas „AirBaltic“ skrydžių tvarkaraštis pateikiamas internete www.airbaltic.com.