Tolima Kenija, apie kurią svajojau ir pagaliau aplankiau

Aneda Antanavičiūtė

Būdama paauglė daug skaičiau. Viena mėgstamiausių knygų buvo anglų autorės Adamson Džoja „Gimusi laisva”. Joje garsi keliautoja, ilgus metus su savo vyru, Kenijos gyvūnijos apsaugos inspektoriumi, pragyvenusi Afrikoje parašę įdomų pasakojimą apie išaugintą liūtę Elsą ir jos vaikus. Knygoje autorė smulkiai ir tiksliai aprašo augančio liūtuko, o vėliau suaugusios liūtės, gyvenančios natūralioje aplinkoje, jos vaikų įpročius, elgesį ir reakciją į aplinką bei žmones. Būtent šita knyga padėjo susikurti man svajonę pamatyti tolimą Afriką, jos gamtą, safari ir ten gyvenančius gyvūnus.jambo-mama-africa.jpg

Praeitais metais, lapkričio mėnesį – ši svajonė netikėtai realizavosi – interneto platybėse ieškodama poilsinės kelionės suradau vienos agentūros dviejų savaičių pasiūlymą nuvykti į egzotišką ir tolimą Keniją už sąlyginai mažą kainą. Po neilgų diskusijų ir kai kurių abejonių dėl patikimumo buvo priimtas vieningas sprendimas važiuoti. Sunkiausia kelionės dalis – daugiau nei 14 valandų trukę 2 skrydžiai Kaunas-Londonas-Mombasa ir neišvengiamas nuovargis atsiradęs dėl ilgo, nepatogaus sėdėjimo, bei kojų tinimas. Bet mintis pamatyti tolimą kraštą teikė didesnį jaudulį. kenijos-vaikai.jpg
Pirmasis įspūdis – gana mažas Mombasos aerouostas, tvanku ir ilgos eilės Kenijos vizai gauti.
Autobusu pasiekėme viešbutį, jame apsistojome ir vos įėjus į kambarį pirmas veiksmas buvo apžiūrėti vonios kambarį – švaru, o atidarius duris į balkoną – atsivėrė vaizdas į Indijos vandenyną.kenya-vaizdas-i-indijos-vandenyna.jpg
Antras įspūdis – kur gi tas vanduo? Teko pirmąsyk iš arti pamatyti įdomų gamtos ritmą: atoslūgius vos įdienojus ir potvynius po pietų. Smalsumo genami kai kurie mūsų susigundė pasivaikščiojimu po atidengtą paplūdimio dugną – akmenėtas dugnas, žolės, negiliame vandenyje puikiai matėsi hell-safary-kenija-1.JPGvandenyno fauna – įvairios žuvytės, pavojingų ežiukų plantacijos, krabai urvuose, daug smulkių kriauklyčių, jūros žvaigždės, o kadangi viską aprodyti pasisiūlė vietinis, tai ne tik sugaudavo tuos gyvius, bet ir sutiekė daug informacijos. Kadangi buvo labai įdomu -net nepastebėjome, kad nuėjome pakankamai toli nuo viešbučio ir jau grįždami supratome padarę esminę klaidą – per ilgai užsibuvome saulėje ir ji nusvilino mūsų kūnus iki raudono, todėl vėliau, kai ėmėme skausmingai luptis iš senos odos – šį pasivaikščiojimą juokais pavadinome Hell Safari.hell-safary-kenija.JPG

Vakarop, kai vandenynas „sugrįžo” – mes visi pagaliau išsimaudėme ir vėliau pamažu ėmėme dairytis – na kur gi mes pakliuvome: kokie vietiniai žmonės, kainos, tradicijos, pramogos, kelionių pasiūlymai. Kenijos gyventojų etninė įvairovė yra labai didelė, virš 40 genčių, kurios kiekviena turi savo kalbą, tačiau dauguma vietinių puikiai kalba anglų kalba, o tarpusavyje bendrine – svahilių.kenija-zmones.jpg Pradžioje matydami, kad esama ką tik atvykę prekeiviai buvo gana aktyvus siūlydami savo prekes-skareles, paveikslus, keliones laivu ir į safarį, medinius ir kaulinius suvenyrus, dirbinius, papuošalus už perdėtai didelė kainą. Tačiau tolesnio bendravimo eigoje supratę, kad mes ne vokiečiai ir ne anglai, darėsi sukalbamesni. Kai pasakydavome iš kur mes ir kiek mūsų yra likę, netgi sulaukdavome smagaus jų juoko -nes Lietuvoje mažiau gyventojų nei jų sostinėje Nairobyje.kenijos-zmones.jpg

Paplūdimyje iš vienos vietinės agentūros atstovo užsisakėme net tris keliones: pažintinę po Mombasą, 2-jų dienų su nakvyne (200$) ir vienos dienos (150 $) Safari po Tsavo East nacionalinį parką bei poilsinę išvyką į Vasinio salą (60$) – kur nardėme(60$) , plaukiojome, matėme delfinus.vasinio-sala.jpg Tsavo East nacionalinis parkas yra vienas iš seniausių ir didžiausių parkų Kenijoje, jo plotas sudaro 11.747 kvadratinių kilometrų. Buvo atidarytas 1948 m., parkas yra netoli Voi kaimelio. Parkas padalintas į rytų ir vakarų dalis. Pavadintas Tsavo upės vardu, kuri teka iš vakarų į rytus per nacionalinį parką, ribodamasi su Chyulu Hills nacionaliniu parku ir Mkomazi Game rezervatu Tanzanijoje.zirafa-kenija.jpg
Į parką galima patekti tik per tris pagrindinius vartus: Manyani, šalia Voi kaimelio, Bachuma, jeigu atvykstate iš Mombaso pusės arba iš Malindi. Mūsų keliautojų grupė atvyko į šį parką per Bachuma vartus. Bilietas vienam žmogui kainuoja 50 dolerių ir galioja 24 valandas. Prie parko vartų lūkuriavo bent keli vietiniai prekeiviai, kurie gana įkyriai siūlė nusipirkti galvos apdangalą – safari skrybelę, apsaugančią nuo saulės už žymiai didesnę kainą nei įprasta, todėl visada derėkitės.kenija.jpg
Dauguma parko augmenijos sudaro pusiau sausringos pievos ir savana. Manoma, tai viena iš pasaulio biologinės įvairovės tvirtovių, ir jos populiarumas nulėmė didelius kiekius įvairių laukinių gyvūnų, todėl čia galima pamatyti garsųjį “penkių didžiausių” gyvūnų, kurį sudaro masajų liūtas, juodasis raganosis, buivolas, dramblys ir leopardas. Mums pasisekė ir pamatėme iš arti žirafas, dramblių kaimenes, buivolų bandas, leopardą, krūmynuose tingiai gulinčią liūtę, gazeles, įvairius smulkius gyvūnėlius, zebrus, stručius, beždžiones, varanus, netgi kai kuriuos laukinius paukščius.vasionio-sala.jpg

Keliaudami į Vasinio salą, turėjome progą pamatyti visiškai kitokį vaizdą – pavieniai kaimeliai, ir mažai turistų aplankomos vietovės, tuo metu vykusios religinės musulmonų šventes fragmentus.
Sugrįžę po kelionių atgal į viešbutį, tiesiog ilsėjomės paplūdimyje, o vėliau individualiai rinkomės mini išvykas laivu, piknikus paplūdimyje arba vietinių kaimelius, arba krokodilų fermą. liutai-kenija.jpg
Kuo daugiau keliaujama po šią šalį, tuo daugiau pamatoma vis naujų Afrikos spalvų – nuo skurdo ir vidury miesto stūksančio šiukšlyno iki gražiai sutvarkytų privačių ar parko teritorijų, bet mane labiausiai pakerėjo laukinė Kenijos gamta ir šiek tiek šokiravo didelis skirtumas tarp naktinio ir dieninio Mombaso gyvenimo. Bendraujant su vietiniais labiausiai jautėsi ir kultūriniai skirtumai.kenija-zemelapis.gif

Džiaugiuosi, kad turėjau progą pamatyti šią šalį-praplėsti savo akiratį, įgauti naujos patirties.
Hakuna matata – nėra problemų (kas be atsitiktų tai tarsi jų gyvenime deklaruojama filosofija)
Pole, pole – iš lėto, iš lėto arba palengva, t.y. neskubant… o mes europiečiai visur lėkte jų akimis.
Karibu – sveiki atvykę; Asante sana – labai ačiū; Tafadali – prašom; Habari gani?- kaip sekasi?
Mzuri sana – labai gerai

Linkiu visiems aplankyti ir ištarti:
Jambo, Afrika! – Sveika, Afrika

Nuotraukos autorės

hell-safary.JPGpapludimio-zaidimai.jpgprekyba-papludimyje-kenija.jpg

12-mombasa.jpg11-mombasa.jpgtsavo-east-nacionalinis-parkas-kenija.jpg

tsavo-east-nacionalinis-parkas.jpgtsavo-east-nacionaliniame-parke.jpgtsavo-east-kenija-2.jpg

23-tsavo-east-kenija.jpg22-tsavo-east-kenija-zirafa.jpg21-tsavo-east-kenija.jpg

20-tsavo-east-kenija-safari.jpg19-tsavo-east-kenija.jpg17-tsavo-east-nacionalinis-parkas.jpg

gepardas-lipa-ant-masinos-kenija.jpgdrambliai-kenijoje.jpgkenija-zemelapis-1.jpg