Piratų gaudynės. Cuzco / Peru.

peru1.jpgAtvykau į Cuzco miestą Peru, šalia senosios inkų Machu Picchu gyvenvietės. Vieną vakarą išėjau pasivaikščioti po senamiestį ir šalia šventyklos radau turgelį. Turgelyje pardavinėjo rūbus, paveikslus, o vienas vyras siūlė įsigyti jo sukurtų filmų apie Peru šventyklas DVD. Įsikalbėjus, kad jog aš taip pat filmuoju, sutarėme susitikti vakare. Papasakojau, kad man autobusu keliaujant į Machu Picchu šventyklą, siūlė įsigyti jo filmų. Pasirodė, kad tai buvo piratinės jo filmo kopijos. Pasiūliau jam padėti sugauti piratus. Kitą rytą jis atvažiavo pas mane į viešbutį ir taksi nuvažiavome į kelionių agentūrą, kurios paslaugomis naudojausi organizuodamasis kelionę į Machu Picchu. Paprašiau gido telefono numerio, nes mano žiniomis piratas buvo jo pažįstamas. Kadangi mobilieji telefonai ten didelė prabanga, centre suradome moterį, kuri už užmokestį leisdavo pasinaudoti jos telefonu. Susisiekiau su gidu ir paprašiau jo draugo, autobuse pardavinėjusio DVD, telefono. Jam paskambinau ir pasakiau, kad norėčiau nusipirkti iš jo porą DVD, nes su savimi autobuse neturėjau pinigų. Susitarėme susitikti viename iš miesto skverų, o režisieriui daviau savo kamerą. Jis filmavo mano susitikimą su „piratu” iš už kampo, kai tuo metu demonstratyviai stengiausi ilgiau laikyti pinigus, kamantinėjau apie filmo gamybą. Įstatymas dėl autorinių teisių apsaugos Peru turėjo įsigalioti tik už mėnesio. Režisierius vėliau parašė, kad piratą pavyko sugauti ir nubausti.