Kelionė aplink pasaulį arba laiškai iš ten, kur esi

Iš dviratininko dienoraščio

Pradedame spausdinti japono, minančio dviratį aplink pasaulį, Daisuke Nakanishi laiškus iš jo klajonių po margą „svietą”. Šiuo metu jis pasiekė Pietryčių Aziją… 2007 metais aistringas keliautojas lankėsi Lietuvoje, buvo užsukęs ir į redakciją. Apie jį esame rašę „Kelionių ir pramogų” žurnale.

Lahoras, Pakistanas. 138,022 km.

Dabar esu Pakistane. Jokių didelių nesklandumų neapturėjau. Imigracijos policija prie Pakistano sienos suteikė man nemokamą vieno mėnesio vizą Pakistane. Jie buvo labai draugiški.Prieš tris dienas atvykau į Karim Abad‘ą. Norėjau keliauti per kalnus, bet oras tam buvo itin nepalankus. Tris dienas be perstojo pūtė beprotiškas vėjas, dangų dengė tankūs debesys. Tikra „šikna”, tariant keliautojų terminu. Tikiuosi rytoj bus geras oras ir aš galėsiu pradėti žygį iš ryto.pakistan-karim-abad-hunza.jpgRiedėdamas dviračiu Karakorumo greitkeliu, pravažiavau Khundžerabą (Kinija). Kelias blogas. Kartais siauras, lūžęs, duobėtas, akmenuotas, smėlėtas, šlapias, su žemės nuošliaužom. Tačiau ten labai gražus kraštovaizdis ir gamta. Mačiau laukinius Ibeksus (tokios ožkos) ant kelio. Dalis Karakorumo greitkelio yra nacionalinis parkas, kuriame daug laukinių gyvūnų, pvz.: snieginiai leopardai, vilkai, šakalai, Marko Polo avys, kalnų ožiai, … Ir jokio kaimo. Minant visus 83 km. nuo Khundžerabo iki Sosto kaimo (imigracijos postas) yra tik trys policijos kontrolės punktai. Pakistane policininkai visada labai draugiški, jie pavaišino mane arbata su pienu ir suteikė nakvynę. Lauke šalta.pakistan-ii.jpgKinai daro naują kelią, kurį ties dar ketverius metus. Malonu apžvelgti šiaurinę Gilgito miesto dalį. Mėgavausi matydamas daugybę gražių kalnų vaizdų ir draugiškų žmonių. Bet kai nusileidau dviračiu į Gilgito miesto pietinę dalį (Kochistano rajoną), vaikai daug kartų metė į mane akmenis. Jie kartu su vietiniais nemėgsta užsieniečių šiame rajone. Vaikai saukė: „Angles!!”. „Angles” reiškia Britus, kurie kolonizavo šią šalį prieš daugelį metų.pakistan-i.jpg

Jie jų nekenčia, kaip ir nemėgsta užsieniečių iš bet kokios pasaulio šalies. Tačiau net ir šiame rajone kai kurie žmonės yra draugiški ir padėjo man. Visuomet man labai pagelbėdavo policininkai. Kelias tarp Gilgito ir Taksilo miestų (šalia Islamabado) labai nelygus. Jis eina per gilų slėnį, aplinkui nelabai daug vaizdų. Ir kuo labiau artėjau prie Islamabado, tuo daugiau ir daugiau buvo eismo ir žmonių, daugiau šiukšlių, oro užterštumo ir kito košmaro.
daisuke-draugai-dviratininkai-salva-ir-alvaro.jpgIslamabade vėl sutikau puikius Ispanijos dviratininkus Salvą ir Alvaro ir mes tęsėme kelionę kartu. Salva apvažiavo dviračiu aplink Afriką ir pervažiavo Aziją. Mes su juo susipažinome Etiopijoje ir Irane. Alvaro keliauja dviračių aplink Afriką ir Aziją jau 4 metus. Su Alvaro susipažinau Egipte ir Irane. Jis klounas ir akrobatas. Esu labai laimingas juos sutikęs ir galėdamas važiuoti kartu, pasidalinti daugybe patirties… Pasigavau slogą ir karštinę Lahoro mieste, dėl viruso ir klaikaus oro užterštumo Pakistane. Salva ir Alvaro manim labai gerai rūpinosi. Ačiū mano geriems bičiuliams!
daisuke-draugai-salva-ir-alvaro.jpgRytoj kirsime Indijos sieną. Keliausime į Amritsarą, Dharamsalą. Toliau mūsų keliai išsiskiria. Aš keliausiu į Delį, Pokharą, Katmandu.
Indija yra 120-oji mano aplankyta šalis…
Du ispanų dviratininkai, Salva ir Alvaro kartu su manimi kirtome dviračiais Indijos sieną, važiodami iš Pakistano. Mūsų reikalai su dokumentais buvo greiti ir nesukėlė jokių rūpesčių nė viename imigracijos punktų.
daisuke-deli.jpgIndija yra septintoji šalis pagal dydį pasaulyje ir antroji pagal gyventojų skaičių. Ten yra daug šventų vietų induizmo, budizmo ir sikų religijų išpažinėjams Taipogi gausybė įvairiausių istorinių paminklų. Regis tai įdomi šalis, kurią tikrai vertėtų aplankyti.
Auksinė šventykla (Amritsar), esanti Pandžabe, yra žymiausia sikų piligrimų vieta Indijoje. Tai tik 30 km nuo Pakistano sienos (Vaga). Tai labai graži šventykla. Joje nemokamai suteikiamas prieglobstis ir maistas užsieniečiams turistams bet kuriuo paros metu. Žmonės, kurie dirba Auksinėje šventykloje, yra labai draugiški. Džiaugiuosi galėdamas ten apsistoti. daisuke-india.jpgAmritsaras išsidėstęs 1800 km aukštyje yra puiki vieta pailsėti. Salvai čia taip patiko, kad norėtų pasilikti kokiam mėnesiui. Išties jam reikėjo atokvėpio. Jis buvo toks pavargęs nuo daugybės streso, patirto Afganistano kelionėje. Šiandien arba rytoj į Dharamsalą atvyks aplankyti jo mergina. O tuo tarpu mūsų bendražygis Alvaro greitai numins dviračiu į Nepalą. Ten gruodžio 20 d. jis taip pat tikisi savo išrinktosios viešnagės.
O aš pamažu keliausiu į Delį ir Katmandu. Taigi, kaip bebūtų gaila, po poros dienų mes išsiskirsime. Norėjome susipažinti su Dalai Lama XIV, bet jis baigė savo verslo kelionę šįryt. Tad mes po pusantro mėnesio nutarėme čia dar sugrįžti. Neturėjom galimybės susitikti su šiuo Didžiu Žmogumi šiandien, bet tikimės tai padaryti vėliau. Ši vieta puiki dėl malonių oro sąlygų ir mus juosiančio gražaus kalnų kraštovaizdžio. Oras taip pat švarus. Štai kodėl matėme čia daug užsieniečių turistų. Aišku, ši vieta įžymi dėl Tibeto vyriausybės pastato. Tibeto vienuoliai irgi ateina į šį miestą…